Spray-ul - secretul fructelor lucioase
Mai toate fructele si legumele prezentate in reclame TV sau in pliante sunt lucioase si iti iau ochii. Dar stiai ca aceasta stralucire este, de cele mai multe ori, data de deodorant sau de fixativul de par?
Siropul de artar - inlocuit cu ulei de motor
Cine a facut vreodata clatite cu sirop de artar stie ca acesta este aproape imediat absorbit. In schimb, uleiul de motor, care are o culoare similara cu a siropului de artar, se mentine la suprafata clatitei. Un alt truc este folosirea unui spray inainte de turnarea „sosului”, care favorizeaza curgerea acestuia. Asadar, data viitoare cand vezi in reclame un munte de clatite de pe care curge agale „siropul”, aminteste-ti ca acesta nu este deloc comestibil.
Carnea de hamburger, unsa cu crema de pantofi
De cele mai multe ori, carnea introdusa in chifla de hamburger este cruda sau doar putin fripta, timp de cateva secunde, la foc mare, pentru a capata acele margini rumenite si a ramane totusi zemoasa si la fel de mare ca la inceput. Tot pentru a ne pacali creierul, fotografii deseneaza cu crema de pantofi pe carne dungile care imita forma de grill.
Fructele de mare, tratate cu glicerina
Crevetii, caracatita si alte fructe de mare isi pierd rapid aspectul proaspat, iar sedintele foto de prezentare pot dura de la cateva minute pana la cateva ore. Din acest motiv, fotografii folosesc un amestec de glicerina si apa in care scufunda fructele de mare, pentru ca acestea sa isi mentina prospetimea si suculenta un timp mai indelungat.
Taiteii, „hidratati” cu sirop de glucoza
Taiteii chinezesti se usuca foarte repede, asa ca solutia pe care au gasit-o advertiserii este cat se poate de inedita: ii imbaiaza in sirop de glucoza, un substitut al zaharului care pastreaza consistenta moale si umeda a produselor de patiserie.
Blatul uscat si crema din abundenta ascund… un carton
Iata drama tuturor aspirantelor la cele mai bune torturi: blatul se inmoaie sub greutatea cremei. Nu si in reclame! Pentru a mentine blatul uscat si „a lua ochii” cu crema din belsug, fotografii insereaza intre blaturi un carton pe care il fixeaza cu scobitori, apoi trag doar pe marginea sectiunii o dunga de crema.
Spuma din cafea sau bere, obtinuta cu detergent de vase
Chiar ne intrebam cum de spuma facuta de bere sau de cafea dispare in cateva secunde in realitate, iar in reclame tine mult si bine. Acum am aflat ca acea spuma este, de fapt, obtinuta prim amestecarea apei cu detergent de vase.
Inghetata cremoasa este, de fapt, piure de cartofi colorat
Inca n-am aflat secretul inghetatei cremoase si fine, naturale, dar am dibuit ce truc folosesc fotografii pentru a ne face sa credem ca acest lucru este posibil – piureul de cartofi „deghizat”, la care se adauga si alte ingrediente, precum amidon, sirop de porumb, grasimi si glazura de zahar.
Crema de ras, in loc de frisca
Spre deosebire de frisca, crema de ras nu se topeste si isi mentine forma mai mult timp – adica exact ceea ce au nevoie fotografii pentru a obtine instantanee perfecte si a ne pacali papilele gustative.
Laptele „lipici”
N-am gasit pana acum vreun soi de lapte dulce care sa impiedice scufundarea cerealelor. Dar iata ca l-au descoperit „specialistii”! Bine, nu e de fapt lapte, ci lipici alb, dar cui ii pasa daca reclama isi face efectul?! Acest lipici tine cerealele la suprafata, in forma lor originala.
Pui umplut cu servetele
La fel ca in cazul carnii de hamburger, puii la cuptor din reclame sunt, de cele mai multe ori, „rumeniti” doar la suprafata, cu ajutorul cremei de pantofi sau cu un arzator special. Interesant este ca, pentru a-i mentine forma si volumul, fotografii indeasa in biata pasare prosoape de bucatarie si apoi cos partile prin care ar putea iesi la iveala „secretul”.
Sosuri preparate cu ceara
Sa obtii textura perfecta a unui sos este o adevarata arta - fie e prea subtire si curge, fie e prea gros si isi pierde culoarea. Noroc ca ne-au luminat profesionistii, care se folosesc de ceara topita si colorant pentru a obtine acel aspect perfect.
Sursa foto: Google.com