03.06.2022
Cum sa scapi de tentatia de a manca nesanatos. Vezi cele 9 trucuri

Tipurile de alimente la care oamenii tanjesc sunt numeroase, dar adesea sunt alimente nesanatoase, procesate, care au un continut ridicat de zahar.

Pofta este unul dintre cele mai mari motive pentru care oamenii au probleme cu slabitul sau cu mentinerea greutatii.

Cum sa scapi de tentatia de a manca nesanatos. 9 trucuri

Nu te duce la supermarket flamand

Magazinele alimentare sunt probabil cele mai proaste locuri in care sa te afli cand ti-e foame sau ai pofte.

In primul rand, iti ofera acces usor la aproape orice mancare la care poti visa. In al doilea rand, supermarketurile plaseaza de obicei cele mai nesanatoase alimente la nivelul ochilor.

Cea mai buna modalitate de a preveni poftele este sa faci cumparaturi numai atunci cand ai mancat recent. Niciodata, dar niciodata, sa nu mergi la supermarket infometat.

Bea apa

Setea este adesea confundata cu foamea sau pofta de mancare.

Daca simti o nevoie brusca de un anumit aliment, incearca sa bei un pahar mare cu apa si asteapta cateva minute. S-ar putea sa descoperi ca pofta se estompeaza, deoarece corpul tau era, de fapt, insetat.

In plus, consumul de multa apa poate avea multe beneficii pentru sanatate. La persoanele de varsta mijlocie si in varsta, consumul de apa inainte de masa poate reduce pofta de mancare si poate ajuta la pierderea in greutate.

Consuma mai multe proteine

Consumul mai multor proteine poate reduce pofta de mancare si te poate impiedica sa mananci in exces.

De asemenea, te ajuta sa te simti plin si satisfacut pentru mai mutl timp.

Un studiu asupra adolescentelor supraponderale a aratat ca consumul unui mic dejun bogat in proteine poate reduce pofta in mod semnificativ.

Un alt studiu la barbatii supraponderali a aratat ca cresterea aportului de proteine la 25% din calorii a redus pofta de mancare cu 60%. In plus, dorinta de a avea gustari noaptea a fost redusa cu 50%.

Indeparteaza-te de pofta

Cand simti o pofta, incearca sa te distantezi de ea.

De exemplu, poti face o plimbare rapida sau un dus pentru a-ti muta mintea la altceva. O schimbare a gandirii si a mediului poate ajuta la oprirea poftei.

Unele studii au aratat, de asemenea, ca guma de mestecat poate ajuta la reducerea poftei de mancare si a poftelor.

Planifica-ti mesele

Daca este posibil, incearca sa iti planifici mesele pentru ziua sau saptamana urmatoare.

Stiind deja ce vei manca, elimini factorul de spontaneitate si incertitudine.

Daca nu trebuie sa te gandesti la ce sa mananci la urmatoarea masa, vei fi mai putin tentat si e mai putin probabil sa ai pofte.

Evita sa iti fie extrem de foamea

Foamea este unul dintre cele mai mari motive pentru care avem pofte.

Pentru a evita sa iti fie foame, poate fi o idee buna sa mananci regulat si sa ai la indemana gustari sanatoase.

Fiind pregatit si evitand perioadele lungi de foame, ai putea preveni sa apara pofta.

Combate stresul

Stresul poate induce pofte de mancare si poate influenta comportamentele alimentare, in special pentru femei.

S-a demonstrat ca femeile stresate mananca semnificativ mai multe calorii si au mai multe pofte decat femeile nestresate.

In plus, strestul iti creste nivelul de cortizol in sange, un hormon care te poate face sa te ingrasi, in special in zona abdomenului.

Incearca sa minimizezi stresul din viata ta, planificand din timp, meditand si, in general, odihnindu-te.

3 mancaruri usoare pentru luna iunie. Sunt perfecte la pranz sau la cina

Dormi suficient

Pofta de mancare este in mare masura afectata de hormonii care fluctueaza pe parcursul zilei.

Privarea de somn perturba fluctuatiile si poate duce la o reglare deficitara a apetitului si la pofte puternice.

Studiile sustin acest lucru, aratand ca persoanele lipsite de somn au cu pana la 55% mai multe sanse de a deveni obeze, in comparatie cu persoanele care dorm suficient.

Din acest motiv, a dormi bine poate fi una dintre cele mai puternice modalitati de a preveni aparitia poftelor.

Mananca alimentele corecte

Foamea si lipsa nutrientilor cheie pot provoca anumite pofte.

Prin urmare, este important sa consumi alimente adecvate in timpul mesei. In acest fel, corpul tau primeste nutrientii de care are nevoie si nu iti va mai fi extrem de foame imediat dupa ce ai mancat.

Daca ai nevoie de o gustare intre mese, asigura-te ca este ceva sanatos. Opteaza pentru alimente integrale, cum ar fi fructele, nucile, legumele sau semintele.

Si-a sarbatorit ziua de nastere alaturi de... Stefan cel Mare! Vezi ce imagini a postat vedeta pe pagina sa de Instagram: „Mi-a adus linistea si pacea” - FOTO/VIDEO

Articole din aceeasi categorie